Sari la conținut

Cum se fură o mașină (2005)

Știi care a fost prima noastră mașină?

Un LĂSTUN la mâna a doua… asta a fost tot ce a putut lua tata în 1991, în sărăcia de după revoluție.

În 1998 ne-am luat o Dacia 1310, asta a fost momentul în care am început să avem probleme. Pentru că Dacia e o mașină, nu o jucărie ca Lăstun, hoții o văd destul de ușor.

Într-o zi am găsit rezervorul gol. Am pus (tata) un capac peste rezervor.

Altă zi am găsit capota forțată, dispăruse bateria. Am cumpărat altă baterie și pus o tablă peste baterie ca antifurt. Și anunțat poliția, a luat amprente de pe capotă, etc.

Altă zi am găsit portbagajul deschis, dispăruse trusa de scule și scaunele de picnic, din fericire nu dispăruse roata de rezervă că tata pusese din timp un lanț peste ea. A pus acum și un lanț peste încuietoarea de la portbagaj.

Peste 3 ani, surpriză, am primit telefon de la poliție, anunțăndu-ne că a fost prins hoțul bateriei, ca recompensă pentru că l-am reclamat a fost chemat la poliție să fie recompensat cu o baterie nouă gratis. Dar te-ai întrebat oare câte furturi a dat ăla în acești 3 ani, cât de mult trebuie să furi ca să fi prins?

În 2005, a dispărut mașina cu totul… NI S-A FURAT MAȘINA într-o noapte probabil pe la ora 1:00-5:00. La ora 5 se scoală tata și pleacă la muncă, a venit la 19:00, s-a dus jos sa ia masina, și surpriză… unde-i mașina? A chemat poliția dar degeaba, trecuse 16 ore de la momentul furtului, destul timp cât să scoți mașina din țară chiar pe la Oradea și să se piardă urma. Dacă observa dispariția dimineata și anunța poliția, poate se făceau la ieșirile din oraș din țară, dar așa… 0% sanse de recuperare, n-aveam nici asigurare că nu ne-am gândit că vreun hoț ar căuta Dacii vechi din 1998, nici măcar nu era Nova, și era și găurita de rugină în jurul roților…

Ca o coincidență, ni s-a furat mașina la 1 săptămână după ce mama dispăruse de acasă și băgase divorț, la un moment dat s-a gândit că mama a furat mașina, dar cum s-o fure dacă cheia era încă acasă? La poliție și-a dat seama tata că avem de-a face cu niște hoți profesionisti.

Cei de la poliție i-au zis lui tata cât de ușor se fură o mașină, așa am aflat și eu: ia o cheie oarecare de Dacie și dute în parcare, poți fi sigură ca vei putea deschide minim una din 50 dacii, dacă ai intrat în mașina poți deschide capota și trage de firele care vin de la cheia de contact, poți porni motorul fără cheie, daca are chestie d-aia cică anti-furt între volan și pedale (ceea ce aveam), a aflat că se demonteaza pedala destul de simplu și apoi o montezi la loc, și poți pleca cu mașina furată!!

La noile Logan treaba nu mai e așa simplă, dar până la Logan, Dacia a produs aproape 2 milioane de mașini și doar 50 chei distincte, și nu mai mult de 0 sisteme anti-pornire!! O mică problemă: vei fi prinsă ușor și risti închisoarea… cică hoții profesioniști nu fură la întâmplare, ci fură 2 masini identice că să le inverseze numerele și să fie mai greu de urmărit seria caroseriei ca să nu fie prinși așa repede.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *