Nu uitați să citiți prima pagină (portofoliul actual) și Viața lui Teoalida (din copilărie până la afacerile de azi).
În copilărie îmi doream să conduc mașina când voi fi mai mare, dar după divorțul părinților, datorită vieții restricționate și nenumăratelor abuzuri din partea bunicii, nu îmi imaginam că vreodată voi conduce mașina.
Intervenția autorităților din 2015 care a pus capăt la o parte din abuzurile bunicii, mi-a dat curajul să ies din casă singur fără frica că pot fi pedepsit și m-am gândit că pot face școala se șoferi. Dacă 90% din adulți conduc mașina, eu de ce n-aș putea conduce? Dar nu simțeam nevoia, având o afacere online eu ies afară doar în timpul liber, ca să fac mișcare, mergând pe jos și uneori cu transportul public. Decizia de a face scoala de soferi a fost influenta de Natalie, o fata cunoscuta pe 30 Noiembrie 2016 cu care vorbeam zilnic din Martie 2017 incoace. În Noiembrie 2016 au fost știri că se va băga regula cu minim 10 clase și am zis că dacă nu mă grăbesc să fac școala de șoferi, voi rămâne pieton tot restul vieții.
Am ales să fac școala de șoferi la Bon Voyage în iunie 2017 cu instructorul Badea Nicolae, am luat sala pe 4 August 2017 cu 26 din 26 dar am picat examenul practic de 2 ori, pe 22 Noiembrie 2017 și 18 Aprilie, ca apoi să obțin carnetul din a 3-a încercare pe 20 Iulie 2018.
Sfaturi pentru viitorii șoferi
Alegerea școlii pentru legislație contează mai puțin, șansele de a trece examenul teoretic depind de cât de bine memorați codul rutier și întrebările. Eu am ales școala Bon Voyage unde am fost doar ca să fac prezență. Citisem tot codul rutier în avans.
Alegerea instructorului e importantă, unii au un mod slab de predare, nu te învață ce să faci în chiar toate situațiile care le poți întâmpina la examenul auto, ceea ce duce la un procentaj de promovabilitate slab. Eu am făcut scoala cu instructorul Badea Nicolae care a avut procent de promovabilitate de 92% în 2016 (conform https://topinstructoriauto.ro/instructori/prahova/nicolae.badea – site dispărut) – site personal www.instructorautoploiesti.ro făcut inițial în 2012 de alt elev și redesenat de mine în 2017.
Dacă ați făcut chestionare și ați reusit să fiți admiși la unul, nu vă lăsați, continuați să faceți chestionare până reusiți să faceți 10 chestionare consecutive fără să picați vreunul. Doar după aia mergeți la examenul de sală.
La examenul de oraș, mergeți încet și evitați depășirile dacă nu este neapărat nevoie. Interesul vostru e să treceți examenul, nu să ajungeți cât mai repede la destinație sau să vă demonstrați abilitățile de pilot de curse. Dacă mergeți prea încet față de cel din față și se face coadă în spate, riscați doar 3 puncte penalizare pentru neîncadrarea în ritmul celorlalți participanți la trafic.
Reduceți viteza la toate trecerile de pietoni unde sunt mașini parcate până în trecere. Ne-am umplut de SUV-uri care ascund ușor pietonii, dacă nu oprești la trecere atunci când pietonul e pe trotuar s-ar putea să nu te penalizeze, dar datorită mașinilor parcate, pietonii sunt nevoiți să iasă în stradă ca să vadă mașinile și să fie la rândul lor văzuți, poți avea ghinionul să vezi un pieton când ești la mai puțin de 10 metri de trecere și ai viteză prea mare ca să mai oprești la timp fără să riști să fi lovit de mașina din spate, ceea ce îti aduce 21 puncte penalizare pentru neacordare de prioritate.
Dacă picați examenul de oraș trebuie să mai faceți 6 ore de practică înainte să vă reprogramați, dar dacă ați făcut mai mult de 5 greșeli cum am făcut eu la primul examen, e clar că nu stiți să conduceți și vă recomand să faceți cât mai multe ore suplimentare, altfel riscați să picați fiecare examen. Acum depinde și de bugetul fiecăruia. Eu sunt om de afaceri și îmi permiteam să iau oricâte lecții voiam, pentru cei salariați e mai greu, totuși vă recomand să nu fiți zgârciți când e vorba de ore suplimentare deoarece (pentru mulți) permisul de conducere e o necesitate.
Examenul auto se poate da și în orașe ne-resedință de județ, unde traficul fiind mai redus sunt șanse mai mari să fiți admiși, totuși, vă recomand să dați examenul în orașul unde ați făcut școala și v-ați obișnuit cu străzile. Majoritatea orașelor peste 30.000 locuitori care au minim o intersecție semaforizată pot deveni puncte de examinare auto. Am încercat să găsesc o listă completă a orașelor, fără succes. Dar am găsit că în județul Suceava se dădea examen în 5 orașe până în 2017 (sursa).
Distracție la legislație
După ce Bon Voyage mi-a confirmat înscrierea și m-a anunțat că încep cursurile pe 12 Iunie, m-am apucat de învățat, am făcut câteva chestionare și le-am picat pe toate, apoi o zi întreagă am citit codul rutier (varianta simplificată pe www.e-drpciv.ro) iar după asta treceam 90% din chestionare. În cele 5 zile de cursuri de 2-3 ore fiecare, am fost doar ca să fac prezența, că învățasem totul în avans. Ba chiar I-am uimit pe toți colegii când profesorul ne punea întrebări la care majoritatea greșeau iar eu dădeam răspunsul corect.
Profesorul, foarte comic, vorbea mult pe lângă subiectul principal, unii zicându-I din greșeală Vasilescu în loc de Vasilică, ceea ce l-a făcut să ne povestească un caz vechi de ani de zile ce s-a întâmplat dintr-un nume scris greșit.
Sala de legislație avea 5 rânduri de câte 5 bănci, 3 pe stânga, 2 pe dreapta, 25 locuri în total, dar fiind 29 elevi, ultimii veniți au fost nevoiți să stea pe scaune pliante. Cum aceștia veneau 1 câte 1, întârziind, repeta la fiecare să ia un scaun pliant și să se aseze pe culoar pe partea dreaptă, toți 4 asezându-se pe partea dreaptă a profesorului când de fapt ne cerea la partea dreaptă a noastră când stăm cu fața la profesor (ca el să poată trece prin stânga lor să ne arate cu bățul indicatoarele de pe perete). Această confuzie și discuțiie lui lungi pe tema asta ne-a făcut să pierdem primele 30 minute din cele 2 ore de cursuri.
La început de lecție a zis că vrea să verifice cât suntem de pregătiți, deși „sunt sigur că nimeni din voi nu este pregătit, nu ați citit legislația, sunteto toți PROȘTI”, un fel de insulte amuzante. Punea o întrebare ca să răspundem pe rând fiecare din noi, el zicând mereu „PROST!”
Ne-a zis că în intersecțiile NEdirijate se reduce viteza, apoi ne-a întrebat cu ce viteză maximă putem circula în intersecțiile dirijate, doar 2 am răspuns corect, eu fiind primul (zicând „cu viteza maximă admisă pe categoria de drum”) și altcineva care m-a copiat, restul zicând 50 km/h, 70, 100, etc. Întrebarea fiind la general, răspunsul trebuia să fie la general „cu viteza maximă admisă de lege”.
A mai întrebat ce înseamnă semnalul polițistului cu o mână sus, zicându-ne câ înseamnă oprire pentru toți participanții la trafic. Apoi că brațul drept întins înseamnă oprire pentru cei care vin din spate, iar brațul stâng întins e oprire pentru cei care vin din față, apoi ne-a întrebat pentru cine e oprire dacă ținele ambele brațe întinse. Majoritatea au răspuns „pentru ambii” (ambii poate însemna multe), eu fiind printe puținii care au răspuns corect „pentru cei care vin din față și din spate” (cei care vin din stânga și dreapta pot trece). Următoarea întrebare fiind „ce înseamnă polițistul drepți cu brațele jos”, numai 2 au răspuns corect, eu fiind primul „să rămână opriți cei care au oprit anterior” (că doar nu stă el cu mâna întinsă tot timpul, nu pornești până nu îti face el semn prin rotirea mâinii).
Ne-a mai pus să cităm definiții din codul rutier. Ne-a întrebat „cum e definită oprirea”, câțiva au zis că oprirea pentru maxim 5 minute, eu am zis „imobilizarea voluntară pentru maxim 5 minute”, el mi-a zis sărutmâna și m-a mângâiat.
Ne-a zis „voi toți aveți pereche, chiar și ăia care sunteți homosexuali și lesbiene aveți o perache, așa și indicatoarele au perechea lor, întrebându-ne care e perecea indicatorului „accesul interzis”, ceea ce e „sens unic. Apoi ne-a întrebat care e perechea indicatorului „circulația interzisă în ambele sensuri”, zicându-ne că perechea lui este el însuși, la ambele capete ale străzii fiind același indicator, deci acel indicator este… homosexual!
Când indica pe cineva să răspundă I se adresa cu „păpușică, păpușoi, dulceață, etc”. Mai făcea comparația între reguli de circulație și chiloți/izmene.
Ne-a mai zis să ne pregătim bine că datorită numărului redus de examinatori, că mulți au ieșit la pensie, s-ar fi luat decizia ca în Prahova cei care pică examenul de oraș să nu mai poată da a doua oară, O MINCIUNĂ!
Deși luni și marți muream cu toții de râs, și mă bucuram că am ales Bon Voyage, eu mi-am dat seama că nu e corect să se facă școala cu un asemenea profesor de comedie, că nu ne învață nimic ci doar ne testează cunostințele, dar mulți s-au dus la școală ca să învețe că anterior nu învățaseră singuri nimic. Mi s-a părut distractiv că unii veniseră cu caiete să noteze ceea ce le zice profesorul. Așa de proști erau încât nu țineau minte și nici nu puteau citi singuri codul rutier?
Miercuri a venit un alt domn mai tânăr și a zis „începem lecția în 5 minute”, câtiva întrebând „dar profesorul nostru unde este?”. După 5 minute a revenit cu laptopul și ne-a zis că îi pare rău că n-am putut veni de luni și a lăsat un înlocuitor. Nu ne-a mai pus întrebări să ne testeze cunostințele, doar ne-a întrebat ce lecții am făcut cu înlocuitorul (de fapt nu făcusem nici o lecție cu el, doar comedie) apoi a pus laptopul pe videoproiector arătându-ne fragmente de legislație care sunt cele mai importante la examen (exact cele pe cale le citisem și eu pe www.e-drpciv.ro), pe care le și citea cu vocea lui, noi doar ascultam și uneori unii mai puneau întrebâri în caz de neclaritate. Ne-a ținut 3 ore în loc de 2 ca să recuperăm. Vreo 4 au plecat înainte să se termine lecția că se plictisise de el. Îmi dau seama că așa se face școala corect, dar totuși ar fi fost mai frumos să mai vină comediantul. De fapt venise dar doar ca să-și ia ceva din birou.
La finalul orelor I-am zis „tu știi ce comic a fost profesorul de ieri?”, „a fost comic, chiar așa?”, „păi uite ne-a făcut comparații aiurea între indicatoare și homosexuali”, și am ieșit în curte cu profesorul, fix atunci intra în curte comediantul iar profesorul a zis „ia uite ce zice băiatul ăsta despre tine, ai fost comic!”.
Vineri ne-a dat la fiecare chestionare distincte iar eu am răspuns la 23 din 26 corect, cele 3 greșite fiind întrebări cu 2 răspunsuri la care eu am bifat doar 1 (minimul era 18, altfel repetai cursurile de legislație, cică săptămâna trecută au picat 4 la această simulare de examen, îți dai seama ce proști, vin la cursuri crezând că aici învață tot, fără nici o pregătire anterioară). Ne-a mai pus și pe videoproiector 10 întrebări de conduită și 10 de mecanică la care am răspuns la toate corect, plus 5 de prim ajutor la care nu mi-a zis dacă am răspuns corect.
Prima oră de condus
Pe 26 iunie 2017 m-am întâlnit cu instructorul la sediul școlii și a zis să mergem într-o zonă cu trafic redus. Am fost pe Dâmbu aproape de Obor, am ieșit amândoi din mașină și mi-a arătat farurile, stopurile, semnalizatoarele, etc, întrebându-mă ce sunt alea, întrebări de idioți. Apoi am intrat în mașină. Aici au început problemele. Mi-a zis să reglez scaunul, oglinzile, să-mi pun centura, etc, nu știam cum se face că eu eram obișnuit cu Dacia 1310 a lui tata, în care am stat numai în spate și nu purtasem niciodată centura (deși mașina avea centuri și în spate).
Apoi mi-a zis să pornesc motorul, să bag în viteză și să opresc, nu i-a plăcut că opream prea brusc, pedala de frână fiind mult main sensibilă ca cea de accelerație. Apoi mi-a zis cum se semnalizează și schimbă vitezele.
Am făcut stânga pe Mihai Bravu și am mers până la centură și înapoi până la sensul giratoriu din Mihai Bravu, și încă o dată. Stradă de 4 km lungime cu 4 benzi, trafic redus din care multe mașini de școală. Deși eu mi-am propus ca în prima zi să conduc încet, instructorul tot zicea să accelerez deși depăsisem deja limita, la al 4-lea drum am accelerat pânâ în vârful podului iar la vale am prins 66 km/h. Și totuși, un Logan m-a depășit. Deci nu eram singurii care depășeam limita.
Apoi a zis să intrăm în oraș, mi s-a părut exagerat să fac asta din prima zi când încă nu sunt obișnuit cu mașina. Am mers pe Mihai Bravu până în centru, trecut Bulevardul și intrând pe Mărășești, Eroilor, Rudului, din nou Mărășești, Eroilor, Rudului, și am oprit în spate la Omnia. Doar atunci I-am dat banii (300 lei, restul urmând să-I dau pe parcursul lecțiilor).
În total 100 minute, 35 km. Deci pot zice că am început școala ÎN FORȚĂ!
Restul orelor de condus au fost DOAR în oraș, pe străzi înguste cu multe intersecții sau străzi cu trafic intens așa că în nici o altă zi nu am mai mers așa mult ca în prima zi. Media a fost cam 20-25 km pe lecție de 90 minute.
În a doua zi mi-a zis instructorul că sunt o catastrofă! Era să fac accident, la virajul dreapta de pe Plăieșilor pe Rudului am rotit volanul dreapta la maxim (1.5 ture) și apoi stânga doar 0.5 ture și era să lovesc mașina parcată pe dreapta, dar instructorul atent a pus frână.
În a treia zi am zis să merg mai încet, mai ales pe Rudului unde sunt multe străzi perpendiculare cu pietoni care traversează aiurea, s-a supărat instructorul că merg prea încet și încurc traficul la 30 km/h în treapta a 2-a.
În zilele următoare era să mai fac niste accidente, dar nu din vina mea. Tot pe Rudului mergând spre sud, un IDIOT a venit din stânga de pe Mărășești tăindu-mi calea, am pus frână amândoi. Mergând me Mărășești către vest, unul a intrat de pe Torcători prea mult în drumul meu, fiind nevoit să intru pe contrasens ca să îl evit. De fapt la intersecția aia sunt mulți care intră pe verde intermitent și nu dau prioritate.
În concluzie: e UȘOR să conduci o mașină, în schimb E GREU să conduci mașina în oraș unde trebuie să fi atent la tot felul de indicatoare, pietoni care traversează aiurea, șoferi inconstienți care nu dau prioritate, etc.
Examenul teoretic luat cu 26
După cele 30 ore obligatorii de condus am dat examenul teoretic (sala) pe 4 August și l-am luat cu 26 din 26 în 5 minute, toate întrebările care mi-au picat la examen le știam de pe chestionarele făcute pe internet.
M-a programat la oraș peste mai mult de 3 luni. Deși stau bine cu inteligența, continuam să conduc PROST, deși făceam ore suplimentare aproape în fiecare săptămână, iar în ziua examenului eram 90% sigur că îl pic.
Examenul 1 – am condus foarte PROST!
22 Noiembrie 2017, instructorul meu avea 2 elevi la examen azi, eu și o fată tânără, întâmplător a pus-o pe fată la la volan iar pe mine în spate, ea a mers până în parcarea Billa unde am schimbat locurile iar eu am condus până la Sala Sporturilor cu ea în spate. Amândoi am condus prost, poate eu și mai prost, dar ea a fost favorizată și ajutată să treacă examenul cu 15 puncte. Când trecea prea aproape de mașinile parcate, ei I-a pus mâna pe volan pe când mie mi-a pus frână și dar 21 puncte.
La întoarcerea în 3 mișcări a semnalizat doar 1 dată, nu știu dacă I-a dat 6 puncte pentru asta, a lovit și bordura când a dat cu spatele. Pe Câliman la virajul dreapta pe Eroilor I-a alunecat mașina înapoi la pornirea din pantă, fiind claxonată de cel din spate, nu i-a dat nici un punct.
Deci eu m-am urcat la volan în parcarea Billa. M-a pus să pornesc și să parchez cu spatele pe partea opusă, unde am luat primele 6 puncte, probabil pentru că m-am ghidat după altă mașină parcată și nu după liniile de pe piatra cubică care se vedeau slab. Billa are 2 alei cu parcare perpendiculară pe ambele părți, nu au indicatoare de sens-unic dar în practică una e pentru ieșire și una pentru intrare, instructorul nu mă dusese niciodată pe acolo, banda din dreapta era ocupată de mașini parcate, le-am depășit și am rămas pe banda din stânga, crezând că e sens-unic, mi-a făcut observație și probabil m-a penalizat.
Pe Domnișori am pus frână bruscă la niște pietoni care s-au apropiat brusc de bordură, apoi am făcut virajul stânga pe Padina la viteză cam mare, schimbând din a 3-a în a 2-a în curbă, este posibil ca aici să fi luat 6 puncte pentru executarea neregulamentară a virajelor.
M-a punctat și pentru nesemnalizare de 2 ori, odată pentru că pe Padina la viraj stânga pe Mărășești am pornit semnalul după ce oprisem la STOP, iar al doilea caz bănuiesc că a fost pe Șoseaua Vestului unde banda din dreapta e pentru viraj dreapta pe Cosminele și banda de stânga pentru înainte, eu eram pe banda din stânga, am mers înainte, unde nu e trasată linie și în teorie e o singură bandă, iar eu m-am dat pe dreapta, mi-a zis „nu prea îți place semnalizatorul”… trebuia semnalizat?
Am făcut dreapta pe Malu Roșu unde în zona pieței am pus eu frână că un BOU de taximetrist a întors peste linia dublă fix în fața mea, am zis „urăsc taximetriștii”. Am făcut dreapta pe Logofăt Tăutu unde examinatorul nu mi-a dat nici o indicație, am făcut conform indicatorului obligatoriu la stânga (pe Vasile Lupu), nefiind atent că mai e și indicator STOP, alte mașini puteau veni doar din față unde aveam viziblitate completă, n-am oprit și a întrebat-o pe martoră ce indicator era.
Dar nu mai conta, făcusem deja destule puncte de penalizare ca să mă pice. După neoprirea la STOP am început să fac o serie lungă de greșeli.
La viraj dreapta pe Trei Ierarhi, o doamnă pe trotuarul din dreapta-opus a coborât brusc de pe bordură fix când eu eram pe trecere, era prea târziu să mai opresc, examinatorul a zis „scuzați-mă doamnă”, eu mi-am dat seama că am picat, I-am zis că doamna era pe bordură când am trecut eu, el zicea că intrase pe stradă.
Strada Trei Ierarhi are banda din stânga plină de mașini parcate fiind nevoit în cazul în care merg înainte să intru pe banda din stânga pe ultimii 10 metri înainte de intersecție, eu am rămas pe banda din dreapta, am luat alte 9 puncte pentru nerespectarea semnificației marcajelor.
Pe strada Vlad Țepes am trecut prea aproape de mașinile parcate, dacă pe fată a ajutat-o punându-I mâna pe volan, mie mi-a pus frână și dat alte 21 puncte pentru intervenția examinatorului.
Total: 84 puncte penalizare pe 9 km. Într-adevăr nu mă asteptam să iau examenul din prima, dar nici să fac chiar atâtea puncte. Așa mi-am dat seama cât de multă practică îmi mai trebuie și că trebuie să merg perfect pentru că fiecare greșeală minoră se punctează.
Examenul 2 – un taximetrist mi-a tăiat calea!
18 Aprilie 2018, instructorul meu avea 2 elevi pentru examen azi, într-un fel am ajuns la polițiști diferiți.
Din nou am fost prima dată martor, la o fată blondă pe cât de frumoasă pe atât de proastă. Nu era la primul examen și tot nu învâțase nimic. Sunt curios ce instructor avea. La intersecția cu Căliman a oprit la STOP de a blocat o bandă, pe strada Heliade Rădulescu I-a făcut observație că trece prea aproape de mașinile parcate și I-a pus mâna pe volan, a făcut stânga pe Rudului, la intersecția cu Plăieștilor-Maramureș a intrat cu 20-30 km/h pe verde intermitent deși veneau mașini din stânga, examinatorul punând o frână bruscă încât m-am lovit cu capul de scaunul șoferului, a întrebat-o ce obligatii are la verde intermitent, când s-au terminat mașinile din stânga, fata a pornit deși mai veneau mașini și din față făcând stânga, I-a pus din nou frână, a întrebat-o din nou, fata s-a bâlbâit, apoi I-a explicat că are obligația de a acorda prioritate tuturor.
Pe strada Sitarului unde sunt 4 gâlme în asfalt a intrat în treapta a 2-a pe ele cu vreo 20 km/h, examinatorul a zis „domnișoară nu vedeți alea” apoi a făcut dreapta pe Cerceluș, apoi stânga pe Rudului, a pus-o să facă dreapta pe Heliade Rădulescu unde a uitat mașina în treapta a 3-a deși încetinise la 15 km/h, probabil luând iar puncte pentru executera neregulamentară a virajelor, apoi pe Strada Heliade Rădulescu sunt 2 indicatoare STOP la 10 metri unul de altul, ea neoprind la primul deși puteau veni mașini din dreapta de pe strada Zânelor, examinatorul punându-I din nou o frână bruscă. Și așa s-a terminat examenul ei, acumulând 66 puncte de penalizare pe doar 2 km conform Runkeeper. Imaginați-vă câte sute de puncte făcea pe un traseu normal de 8 km, dar văzând ce pericol public e, examinatorul a adus-o acasă pe cel mai scurt drum.
Acest lucru a încurcat programul. Instructorul meu tocmai plecase cu celălalt elev să-I arate și lui posibilul traseu, dar fiindcă fata asta a picat catastrofic a adus-o înapoi în parcare după doar câteva minute, eu că îmi venea rândul nu aveam mașină, examinatorul sărind peste mine și urcându-se cu următorii 2 elevi în altă mașină. Instructorul a adus mașina și a trebuit să aștepte aproape 1 oră până au revenit cei 2 ca să pot da și eu examenul.
Nu știu dacă asta mi-a adus și mie ghinion. Eu, pe Heliade Rădulescu am intrat în depășirea mașinilor parcate dar fiindcă veneau mașini din față a trebuit să opresc aproape de mașinile parcate să îi ias pe ăia să treacă, dând impresie bună examinatorului. Pe Rudului era circulația blocată că venise duba cu deținuți, findcă după ce a intrat duba în penitenciar eu nu am accelerat în ritm cu ceilalți mi-a dat 3 puncte penalizare.
Am ajuns la intersecția cu Plăieșilor – Maramureș cu verde intermitent, unde am oprit că era un pieton pe trecere, apoi am mers ușor până la colțul intersecției unde am dat prioritate la 7 mașini care veneau din stânga și alte 2 care veneau din față și făceau stânga, când s-a eliberat intersecția am intrat și eu. În ultimul moment a venit din față un BOU de taximetrist grăbit, fără să semnalizeze s-a încadrat pe banda de stânga și a intrat în fața mea, deși eu virasem mai mult de 60 grade și nu mai aveam cum întoarce, examinatorul mi-a pus frână și întrebându-mă același lucru ca pe fata dinaintea mea „ce obligații aveți la verde intermitent”, eu răspunzând „să acorzi prioritate tuturor vehiculelor și pietonilor” apoi l-am întrebat dacă se poate ierta că am mers încet și precaut iar când mi-a pus frână eu deja efectuasem virajul pe intersecția liberă. A zis să nu mai vorbesc și să îmi continui drumul.
Deși picasem la primul semafor ca fata respectivă, pe mine m-a plimbat mai mult. Am făcut dreapta pe Sitarului, dreapta pe Cerceluș, stânga pe Rudului, dreapta pe Popescu Ciocănel unde imediat după intersecție erau mașini parcate pe dreapta și am semnalizat stânga pentru depășire, într-un fel i s-a părut că nu m-am asigurat. Mi-a pus mâna pe volan și mi-a zis să opresc între 2 mașini parcate pe dreapta, să fac mersul înapoi. Nu am mers decât 2 metri cu spatele pentru că mi-a pus frâna iar, că o mașină venea din spate, a semnalizat depășirea celor 2 mașini parcate plus mine în mijloc, eu nu știu cum îl puteam incomoda din moment ce el era deja pe contrasens când eu dădeam cu spatele. Ulterior mi-a zis instructorul că să dau cu spatele DOAR dacă nu vine nimeni din spate.
Am făcut dreapta pe Căliman care era decopertată și l-am întrebat dacă merg prin partea cu gropi, el punându-mi mâna pe volan și zicând „ia-o pe stânga”, dar ulterior veneau mașini din față și a trebuit să mă bag prin gropile din dreapta.
Un ghinion teribil. Am mers doar 4 km (Runkeeper n-a înregistrat traseul meu dar am măsurat în Google Earth. Și mi-a pus 96 puncte penalizare, atât la verdele intermitent cât și la mersul înapoi mi-a pus 21 puncte pentru neacordare de prioritate și alte 21 puncte pentru intervenția examinatorului.
Examenul 3 – AM LUAT CARNETUL!
20 Iulie 2018, a 3-a tentativă de examen. Eram singurul elev al instructorului, al 5-lea la examen.
Am fost martor la un domn de vreo 60-70 ani și am văzut ce drăguț e examinatorul. Domnul a mers foarte bine, gresind doar la mersul înapoi când s-a urcat pe bordură, strada fiind puțin în curbă. L-a pus să repete manevra și nu știu dacă i-a dat puncte.
Apoi, a ajuns pe Mărășești și urma să facă stânga pe Padina. Din sensul opus venea doar un biciclist care a oprit, domnul trecând prin fața lui. Examinatorul I-a făcut observație că trebuia să-i dea prioritate, domnul spunând că nu e mașină și că biciclistul se oprise oricum, examinatorul spunând că s-a oprit de frică să nu fie lovit de noi. Așa a picat examnul el.
A venit rândul meu, eram pe strada Tribunei oprit la STOP la intrarea pe strada Sondelor, și mie mi-a venit un biciclist din stânga dar l-am lăsat să intre în fața mea. Din acest motiv am ales să merg vreo 300-400 metri cu 15 km/h pentru că strada era în curbă și nu vedeam dacă il pot depăși, când am ajuns pe porțiunea dreaptă veneau mașini din față, când n-au mai venit l-am depășit și apoi am observat că era linie continuă, dar ștearsă și greu de observat. Examinatorul nu a comentat nimic, probabil a considerat că nu aveam cum să observ linia, sau că stătusem destul în spatele lui.
Pe Cantacuzino la intersecția cu Zimbrului trecea un pieton din stânga, am oprit deși el trecuse că mai era unul pe trotuarul din stânga pe lângă bicicletă, a zis examinatorul că să îmi continui mersul că leneșul ăla nici nu se miscă.
Pe Ion Luca Caragiale, stradă cu sens unic cu 2 benzi erau mașini parcate pe jumătate pe trotuar, am semnalizat stânga și am pus frână că veneau mașini pe banda din stânga, examinatorul a zis că aveam loc amândoi, eu i-am răspuns că sunt precaut. Unul dintre cei de pe banda din stânga, cu Volkswagen Touareg a avut un comportament tipic de idiot care conduce un SUV: a oprit lângă bordura din dreapta fix în dreptul unei mașini parcate pe stânga. Am fost totuși nevoit să intru pe banda din stânga să îl depășesc. I-am zis „ia uite boul cum oprește” el a zis „el nu e precaut”.
Și uite așa am luat examenul, 8 km, 30 minute, cu 6 puncte penalizare, cică nu am semnalizat reintrarea pe bandă după depășire. Eu știam că la depășire se semnalizează doar stânga… stai, mereu uit că pe străzile cu 2 benzi pe sens (Ion Luca Caragiale) trebuie semnalizată și revenirea pe banda ta.
Deci dacă nu mă încurca idiotul cu Touareg aveam șanse să iau examenul cu 0 PUNCTE PENALIZARE! Un elev model!
LUȚU ION
LUȚU ION NR 23 STRAD PRIMĂVERII SAT VLĂNGĂREȘTI COMUNA VULTUREȘTI JUDEȚU OLT SERIA OT NR. 654584 CNP 1880516384980 COD POSTAL 237583 DORESC PERMISU AUTO CU CATEGORILE CARE LE AM
E a 4-a oară când mă contactezi în ultimul an, ți-am răspuns și pe Facebook și pe LiveChat că dacă ți-a expirat permisul trebuie să mergi la poliția din județul tău să iei alt permis. Eu sunt un simplu șofer ca și tine care a făcut publică aventura de la școala de șoferi, nu reprezint școala sau poliția deci NU TE POT AJUTA.
Bună! Mulțumesc mult pentru informațiile detaliate legate de trasee. Te felicit pentru perseverenta și ambiție. Te rog, dacă se poate, sa îmi spui care au fost examinatorii cu care ai dat probele. Toate cele bune!
În pozele cu punctele de penalizare poți vedea jos numele și semnătura examinătorului.
LUȚU ION CATEGORILE CARE LE AM
Mă bucur c-ai luat permisul de conducere. Acum te poți plimba peste tot fără să-ți mai folosești picioarele.